torsdag 10 november 2011

Ljust och jäkligt fräscht



Minns ni 40årsdagen med de 40 presenterna? En av presenterna var biljetter till Ljust&Fräscht på Cirkus. Så igår checkade vi av den sista av de fyrtio paketen. Cirkus var fullt av förvånansvärt mycket pensionärer. Jag förstår verkligen inte hur de kunde skratta åt balettkjollampan eller abstrakt fotokonst, men skämten verkade gå hem även hos den målgruppen.

Jag hade förväntat mig ännu fler inredningsklyschor och obehagligt hög igenkänningsfaktor, men fick istället sköna utlägg kring vårt ständiga beteende att vilja förändra, vårt konstanta missnöje kring våra boende och vårt behov att få bekräftelse genom saker. Tänkvärt och verkligen jättekul. Två timmar skratt är verkligen enkelt att omsätta i pengar. Obetalbart.

Lindström är precis lika vass som Schyffert. Om inte bättre. Jag älskar hans torra och mycket pålästa utlägg och referat. Men han snackar så snabbt, funderar på om alla gamlingar verkligen hängde med? Lindström och Schyffert utgör en bra balans, som att korsa Herman Lindquist med Fredde Granberg. Kafka möter bajs-boken. Bra balans.

Har ni sett den?
Om ja, vad tyckte ni?
Om nej, boka genast biljetter här.

3 kommentarer:

  1. Nämen fy vad fuskigt! Den hade jag också velat se! :)

    SvaraRadera
  2. Hade gärna sett den - har hört så många nu som har gillat och skrattat massor. Och dina 40 presenter är verkligen beundransvärt. Jag hoppas att jag både har orken och minnet att göra likadant när det är min sambos tur. För det är verkligen helt fantastiskt så kul idéen är.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Nej jag har inte sett den, men borde verkligen klicka på länken och boka!
    Hm, kanske ska ta och göra det....

    SvaraRadera