fredag 16 december 2011

Dofta gott



Till jul växer mina gröna fingrar en hel decimeter. Jag ger mig på små installation, och stora. Jag tror att det är lökarna förtjänst. När kvinnan i blomsterbutiken säger: "De här kan du misshandla hur mycket du vill" går jag igång på alla cylindrar. Tål de misshandel? Då är det avgjort. En perfekt blomma för mig.

Den senaste upptäckten är blomman vid namn Tazett, men jag rekommenderar inte att man sätta fyra i en vas och göra sällskap i en bil under cirka fem timmar mellan Stockholm - Göteborg. Den doftar. Doften är underbar, men extremt stark. Jag trodde att min man skulle stanna i Jönköping och kasta ut blomskrället på motorvägen!



Skönt att få återanvända mina vitlera-hjärtan, eftersom jag tyvärr inte hunnit skapa något nytt lerigt i år. Men nästa vecka, då händer allt. Julbak, gröggfester, julfester, inhandling av alla julklappar och kanske kan jag klämma in lite vitlerapyssel. Kanske.

Jag har fått några frågor vart jag köper mina bomullsband som bl a syns här. De flesta kommer från Bookbinders Design sedan har jag också köpt svartvita från Granit. Spetstejpen från Lagerhaus blir ett återkommande inslag på årets paket.

11 kommentarer:

  1. Fasen vad tjusigt! Sån där spetstejp vill jag också ha. Nu!
    Och blommor som är ok att misshandla. Låter som en blomma perfekt för mig. :-)

    Ha en mysig fredagkväll, rara du!

    SvaraRadera
  2. Jättefint, så vackra blommor och jag känner nästan doften hit:)

    SvaraRadera
  3. Tazetter! Jag har totalt glömt bort dem i år, måste införskaffas i helgen.

    Så himla fint du gjort. Kopierar dig nog med hjärtat, för nu har vi testat den vita leran! Och tejpen, vad fint!

    Ha en fin helg! Nästa vecka får vi nog hålla i oss i "racet" fram till julafton tror jag :)

    SvaraRadera
  4. Undrar när jag ska avslöja vad som fanns på din balkong på S Essingen ;). Stolt över dina framsteg! Eller framsteg. Du är ju en stjärna!

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fin plantering, men förstår att den inte var rolig som resekamrat ;o)

    Trevlig helg!

    //Linda

    SvaraRadera
  6. Dom är ju toksöta, men ja dom doftar;) hihi fint du har dekorerat glasburken. Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Tittar in och önskar dig en fin 4'e advent samt en fin julvecka. Här har nu också kommit snö vilket gläder mig..:)
    Många vinterkramar från Maria ♥

    SvaraRadera
  8. Tazetter är super! Och vilka fina arrangemang du gör!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  9. UNDERBARA bilder du bjuder på =)
    Massa kramar denna måndag!

    SvaraRadera
  10. Haha tänk om han faktiskt hade kastat ut dom =)

    SvaraRadera