måndag 19 december 2011

Ett år av magiskt tänkande


Jag har fått min första födelsedagspresent! Jag är så lycklig över min sagolikt fina smyckes-skål från Lisbeth Dahl och man kan ju inte annat än att älska hennes sommarkatalog för 2012 - big wow!

Boken som äter upp all min kvällstid heter Ett år av magiskt tänkande och handlar om döden. Trist, kanske ni tänker. Men det fina är att den också handlar om livet. Om tacksamhet till det man har och en vackert skriven påminnelse om hur skört allting är. Lev nu, fast på ett mindre klyschigt och mer sakligt sätt. Jag mysläser varje välskrivet ord och vill inte att det ska ta slut. Rekommenderas!

Reklamtidningen Branding & design från Nilorn group, är en av mina favoriter i sin genre. Jag tror att jag ska grotta ner mig i artikeln 'A guide to the Creative Office' under julledigigheten och komma tillbaka med oanande krafter.




"Livet förändras snabbt. Livet förändras på ett ögonblick. Man sätter sig ner för att äta middag och livet som man känner det tar slut."

4 kommentarer:

  1. "Vi skulle inte prata om döden om det inte var för livet"


    Kram

    SvaraRadera
  2. vilka ljuvliga örhängen (säger hon som har smyckes-nojja) ...

    och döden och livet ja. hm. alltid närvarande. hör liksom ihop. tyvärr ...

    kram.

    SvaraRadera
  3. Den lät intressant. Kanske något att önska sig nu till jul. Gillar just denna typen av bok. Tänkvärda och djup. Både skål och örhänge super fint.
    Ha en fin dag
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Tack för tips! Har funderat på att läsa boken men inte vetat om jag "vågat", om det skulle vara för känsligt, jag har ju förlorat min mamma så nyligt. Men du beskriver det som en bok jag borde läsa. Ska kolla efter den idag!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera