torsdag 1 december 2011

Husets hjärta har stannat



Inredningsinspirationen känns obefintlig hos oss. Vi rev ut den berömda köksbänken i veckan och när köket är ur funktion stannar tiden. Husets hjärta har stannat. Köklådorna ligger staplade på köksbordet som för övrigt står platt mot väggen och vi har gjort rum för tre små sittplatser. Tre små trånga platser.
Inte nog med det. När den hemmagjorda blytunga cementbänken förstärk med armeringsjärn bröts loss följde liksom hela spishällen med. Knak-brak sen var vi även en spis fattigare!

Så jag kurar ihop mig på övervåningen (förtränger vårt icke-kök) och grottar ner mig i senaste Residence. Jag håller verkligen med Weronica att denna färgkick i de annars så vit-grå-brun-naturiga juluppslagen är väldans uppfriskande (även fast jag gillar det ofärgade hemskt mycket också). Om jag tänker riktigt hårt på sidan 32, 55, och 97 så kan jag glömmer bort vår krigszon till kök. Före detta kök.

Jag kanske rent av går ner och sätter på en balja te (vattenkokaren är numera den enda elektriska apparat som får plats) men inser att alla roliga teer är slut. Blev så galet sugen på te när jag läste Anixens fina te-lista. I morgon bär det av till det stora varuhuset som säljer nummer ett på listan.

3 kommentarer:

  1. Ibland är det ju så. Men plötsligt, när man minst anar det så kommer inspirationen tillbaka.

    Hoppas att du får en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja jag blir också sugen på det teet. PUKKA måste du pröva också. Finns i välsorterade livsmedelsaffärer och på på vissa hälsokoster. Deras Vanilla Chai-te är mumma.

    Stjärnorna köpte jag för några år sedan. Vet inte om Lagerhaus fortfarande har dem.

    SvaraRadera
  3. Låter lite kämpigt det där...men det blir säkert alldeles underbart när det är klart.

    Jag tror att julkalendern kommer att funka för oss. Våra ungar gillade inte förra årets, men nu var de "med". Håller med om att den nog kan vara lite för spännande för de allra minsta.

    Kram

    SvaraRadera