måndag 19 december 2011

Livsviktigt!




Förra veckan gjorde jag något riktigt bra, jag var lyrisk hela helgen. Något som alla verkligen bör kunna. Jag gick på Life in Mind första hjälpen-kurs. En kurs med fokus på spädbarn och barn, men även för vuxna.

I kursen ingår bl a undersökning av livlöst barn, hjärt- och lungräddning, vad gör man om barnet sätter i halsen, första hjälpen och akuta sjukdomstillstånd och olycksfall (som feberkramper, allvarlig allergi, krupp, diabetes, brännskador, hjärnskakning, förgiftningar, drunkning och fallolyckor)

Kursen hölls av duktiga och erfarna Camilla som också är grundare till Life in mind. Kursen är finfint förpackad så att man kan ge bort den till nyexaminerade mormor och morfar, anmäla sin mammagrupp eller ge familjen en ordentlig uppfriskning. En perfekt julklapp. Paketet säljs hos Rackarungar och hos utvalda återförsäljare idag i Stockholm, för löpande uppdatering, kan man gilla Life in Minds Facebook-sida.

Kursen gjorde stort intryck på mig och skapande eftertanke, men också hoppas jag att jag aldrig någonsin kommer att få användning för den.

1 kommentar: