onsdag 21 december 2011

Reindeer Hugs


Fabriken har julpyssel som tema och jag missade så klart deadline. Sådant händer i jultider. Det är lite kaos i min värld (mycket idéer och lite tid-kaos) och allt som jag älskar att pyssla med har i år bedrivits på sena kvällar med grus i ögonen.


I mitt lilla arbetsrum har flitens lampa lyst på kvällarna och jag har suttit skräddare på golvet tills benen under mig har somnat. Varje kväll har jag lämnat en röra av små tejpsnuttar, pappersklipp och olika snören efter mig. Min smartaste lösning på städning har varit att smidigt stänga dörren till rummet och tydligt påpeka att här ligger det så mycket hemlisar så ni får absolut inte öppna! (med tillägg till treåringen; för då kommer inte tomten!)


Sen har jag ju fuskat lite med mina paket... Vissa kedjor har ju ganska fina kartonger, med prickar eller är det kanske snöbollar? Och vad skulle jag ta mig till utan min oumbärliga pappersborr (jo-då, sådana finns) för att göra hål i utskrivna etiketter.


Freebies med olika etiketter har varit min högra hand. Det finns en hel värld av sk freebies där ute i fantastiska world wide web. Reindeer Hugs-etiketter finns att ladda ner här. Fler finingar hittade jag här och den här påsen är supersöt och här.

Så tyvärr hann jag inte lägga upp mitt inlägg innan tidsfristen gick ut, men missa för all del inte att gå in på Fabriken och titta på allt finfint pyssel. Jag behöver väl knappast skriva att jag är imponerad över mina fabriks-kollegor som alltid levererar och alltid i tid. Nästa år kommer jag igen...

6 kommentarer:

  1. Vilka fina paket, Anna! Etiketterna är ljuvliga!

    Hoppas ni får en riktigt härlig jul och ledighet (för visst var det så att det är ledigt med jul i fjällen som gäller för dig?)! Kram //Petra

    SvaraRadera
  2. Wow, vad kreativt och ursnyggt!

    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Ja ha, där gick pulsen upp, bild efter bild och jag vill köpa mera tejp, hitta fina kartonger med prickar osv.. ;)

    Hoppas att ni hade en fantastisk kväll igår och GRATTIS till vinsten av Ida's fina fat, vilken julklapp!

    Kram!
    a.

    SvaraRadera
  4. Så superduperfint!!
    Ja tänk om man hade obegränsat med tid...
    En pappersborr måste jag verkligen skaffa. Tack för det tipset!

    SvaraRadera
  5. Så fina peket!!! Den där pappershålgörar mackarpären vart hittar man en sån? Kram

    SvaraRadera