fredag 27 januari 2012

Take-away-Friday


Fredagar är underbara, men faktum är att jag gärna åker hem och är hemma. Landar. Summerar veckan. Andas ut. Äter gott. Förr ville jag alltid göra något på fredag så att helgen kändes lång. Så att man kunde vaknade upp på lördagen och säga; Hey, två dagar kvar! Men inte nu. Inte längre.

De senaste fredagarna har vi kört färdigmat (räkor och färdiga desserter) Just dessa desserter har jag fått lite av en häng-up på. Vi kan kalla det cravings. De är från ett lokalt ställe som säljer kläder, inredning och lite mat, som om blandningen inte redan vore halvt galen säljer de även utemöbler på sommaren och har matlagningskurser i källaren. Galet och helt underbart.

Det var liksom evigheter sen jag åt pannacotta. Det är ju riktigt gott. Och typiskt 90-tal. Förr gjorde jag ofta den här varianten. Sagolik om man gillar kaffe. Och busenkel.

Ha en underbar fredag!

6 kommentarer:

  1. Det var längesen nu man hade ett sug på uteliv en fredagkväll. Jag vill precis som du ta det lugnt. Idag lyxade jag med lunch på Elvinska och en semla från Älvsjö konditori. Där finns kan jag tipsa dig, te i snygg burk för en billigare penning än jag sett någon annanstans!http://tehusetshiva.se/shop/catalog/product_info.php?products_id=466 detta te alltså.

    Trevlig fortsättning på fredagkvällen!

    Carina

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig. Fredagar vill man bara hem och kasta sig i soffan (fast det har ju jag erkänt att jag gör varje dag nu för tiden... :-)), andas ut och sen äta god mat.

    Men vad är det för ställe du pratar om? Det låter som härligt, utflippad blandning av utbud som jag måste spana in.

    Och du: så snart orken letat sig tillbaka till mig så ska jag virka en fårgelskallra och knodden i magen! Lovar! Men visst hade jag till april på mig. Eller när var det dags?

    SvaraRadera
  3. Ja på fredagar är jag så seg och trött- snabbt hem från jobbet och hopp i myskläderna och sen är det fredagsmys som gäller;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Hihi, precis samma för mig. Förr ville man aktivera sig på fredagskvällen nu vill jag hellre vara hemma. Kan det ha med åren att göra ;)
    Mm vad god efterrätten ser ut! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Håller halvt med dig ;) Älskar hemma-fredagar med slapp, men samtidigt önskar jag att jag hade mer inbokat just på fredagar, för jag älskar fortfarande den där känslan att helgen blir så lång..

    SvaraRadera
  6. Igår: räkor, vitt vin och På Spåret. It is da shit!

    SvaraRadera