fredag 26 april 2013

Dagens köp


Jag föll pladask för Åhléns trädgårdslåda och vore de inte så skrymmande skulle jag nog ägt flera stycken vid det här laget. 


Tänker att man kan ha alla färska kryddor i dem på utsidan, eller bära glas, tillbringare, vinflaskor och övrig dricka ut och in i. Finns i både vit och grå. 


Ranunkler, de vackraste torget hade att erbjuda och just i den här färgen känns de oemotståndliga. Här tog jag inte hänsyn till skrymmande last utan frossade i blomster på kruka. Inbillar mig att de håller sig upprätta lite längre än snittblommorna som har en tendens att hänga huvud efter några dagar..

via Pinterest

I helgen kommer det att serveras citrondessert. Lutar just nu åt Monica Ahlbergs citronkaka med lättvispad grädde ur Nr 4 av Allt om Mat. Sommarfräscht med citron efter köttmiddag tänker jag. 

Önskar er en fantastisk fredag.

5 kommentarer:

  1. Urläckert och absolut vårfräscht! Får ta och spana in de där lådorna. Ser snygga ut!

    Ses mer än gärna över en kopp kaffe nästa gång du kommer till västkusten.

    Kram! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder! Lådan får jag nog ta mig en titt på, ser underbar ut! Kramen o bästa lördagen!

    SvaraRadera
  3. Jättejättefin låda och finfina bilder! Ranunkler alltså, fick sån lust att fixa till den misshandlade balkongen..

    SvaraRadera
  4. Citronpaj låter fräscht o gott, det receptet får jag kika på. Härliga vårliga bilder. ha en skön söndag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så fina lådor! Ska genast spana in dem! Fast vart ska jag ha dem? :-D

    SvaraRadera