fredag 15 november 2013

Jag tror att jag adderar glutenfri mandelkakan medan jag ändå gör listan evighetslång




Alla bilder från recept.se

Nu känner jag plötsligt att bruttolistan växer och växer. Utan balans. Ingen debet och kredit. Intänkterna matchar inte utgifterna. En bruttolista som är på väg att bli överviktig. Och inte viktig som i viktig. Utan överviktig som i för stor för sin egen kostym. Det har ingen med mängden socker att göra, utan snarare brist av mängden tid. 

Hur som kan jag inte låta dessa sötsaker vara ogjorda. Hello koladajm! Trillingnöten som alltid tar slut i kartongen. Med bara tre ingredienser kan man göra egen och fylla en hel kartong om man vill. Snacka om julafton! Kardemummatryffel, jo tjena. Sist men oh! så fina, juliga cake-pops.

bild från blomsterochbakverk
Villl man vara nyttig? Då måste jag tipsa om Annelies Nötsmörhallonbitar. Ingen runt bordet (vi var ganska många) kunde gissa att den goda saken också var nyttig. Jag tror att jag adderar den glutenfria mandelkakan medan jag ändå gör listan evighetslång.

Nu ska jag ta mig en titt på Jean-Claude igen...

7 kommentarer:

  1. Men så gott Anna. Du fortsätter alltså med dina smarriga recept, härligt! Jag känner igen dina tankar om intänkter och utgifter när det gäller tid. Och för att inte tala om det växande utbudet som nu sköljer över en när man går in på Konsum. Jag ska hälsa på min pappa i eftermiddag, han föll av sin cykel och är hemma och har blivit sydd och jag ska köpa med fika till honom. (Ja, att jag skulle hinna baka det kom inte alls upp i tanken.. förrän nu..) Men så finns det så himla mycket gott därute och jag vet inte alls vad jag ska välja. Hur ska man hinna bestämma det? Också? Liksom.
    Kram och fin fredag till dig!

    SvaraRadera
  2. Mums, då måste du prova mina chokladtryfflar med julkryddor. Enkla och snabba att göra, recept just nu på bloggen. Hoppas du tar dig den tid du behöver. Önskar dig en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Jean-Claude alltså....haft tre möten idag (mediabyrån, reklambyrån och ev. nytt byråsamarbete) och typ det enda alla pratat om är Jean-Claude och denna fantastiska virala kampanj. Reklamvärlden tycks ha stannat av lite av beundran :)

    SvaraRadera
  4. Men fina du. Vad roligt att mina bakverk får vara med på listan. Gjorde "nötsmörhallonbitarna" idag faktiskt och snart ska de avnjutas till lite fredags-rött. Fin helg till dig och kram.

    SvaraRadera
  5. Herregud. Livsfarligt att gå in här och kika när man sitter framför datorn och är sugen på något gott...:)

    SvaraRadera
  6. Mmmm så gott.
    Jag planerar gärna, högt och lågt, när det kommer till högtids bak och mat, fallerar dock alltid rätt kraftigt i förhållande till planen...
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  7. Åååå så mycket gott, det gäller bara att bestämma vad av allt som ska göras. Kram Anette

    SvaraRadera