måndag 18 november 2013

Mamagala 2013



Om planering hade varit en av mina starka grenar hade jag förmodligen redan i helgen bestämt hur kvällens outfit skulle se ut. Så är inte situationen den här gången. Det är nämligen årets mama i kväll och inspirationen på garderobsfronten intet nytt. Jag borde verkligen införskaffa 'den illa svarta' för tillfällen som dessa. Om jag ändå hann in och komplettera med lite snygga acc. I jakten på inspiration hittar jag vad jag saknar, detta halsbandet och de här örhängena. Och den lilla svarta. Skor har jag. 


Eller... om jag ändå hade en grön skinnkjol. Och dessa örhängen i öronen. Då hade jag kunnat matcha med en helt vanlig t-shirt. Men nu finns varken bling-bling eller skinn-skinn att tillgå, så jag fick helt enkelt ta fram min gamla Bettan (Bernina) och sy diverse uppdateringar på en gammal trasa.

Trots avsaknaden när jag behöver den som mest ska jag nog göra min gala-låda redo för lite mer festligheter. Men vet aldrig när det dyker upp en trevlig fest nästa gång. Var redo!

Bilderna på Alexa Chung och Olivia Palermo kommer från lookoftheday/Instyle.

5 kommentarer:

  1. Min måndagskväll med makaronipudding och lite jobb som måste göras klart känns ju inte riktig lika glammig som din. :) Have fun!!

    SvaraRadera
  2. Hm, glammigt värrre ;-)

    Kram N

    SvaraRadera
  3. jätte fint =)
    Hur sätter du ihop bilderna, t.ex. lägger in smyckena över bilderna?
    MVH Sara =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frilägger profuktbilderna och sätter ihop i Photoshop. :))

      Radera